דגשים להפלגה בטוחה 

הקיץ בשיאו וכולנו מבלים עם משפחות וחברים בפעילויות שונות, בינהם הפלגה וספורט ימי בכנרת. לאור מספר אירועים ותאונות שקרו בכנרת לאחרונה, החלטנו לחזור על דגשים להפלגה בטוחה, וכמו כן להזכיר, שהפעילות הימית היא כיפית ומהנה אך גם מסוכנת ויש לשמור ולהקפיד על כללי בטיחות כדי להמנע ככל הניתן מאירועים לא נעימים.

  1. הכנת הסירה לירידה למים – בהכנת הסירה לירידה למים ביבשה יש חשיבות גדולה במניעת תקלות שקשה יותר לפתור במים ולכן חשוב לאתר את התקלה ביבשה.
  • פקק – לחלק מהסירות יש פקק אחד (סירות ברך) ולחלק שני פקקים (סירות ציר), חשוב להוציא פקק כשיוצאים מהמים על מנת שהשיפוליים של הסירה ישארו יבשים ונקיים, בצורה כזו נוכל למנוע קורוזיות במנוע ולדעת אם קיימות נזילות שמן/דלק במנוע.
  • תקינות מדחף – חשוב להציץ על המדחף ולבדוק שלמותו.
  • תקינות מצברים – כדאי לבדוק לפני כניסה למים, על מנת להמנע מלרדת מהעגלה ללא מתח להנעה.
  • מיכל דלק – לוודא שמיכל הדלק מלא ומספיק ליום הפלגה. (מומלץ לחזור לעגלה ברבע טנק אחרון).
  • תקינות מנוע – כדאי להציץ על שלמות מכלולי המנוע (צינורות בפרט) ולבדוק שמן מנוע לפני ירידה למים, ע"י בדיקה זו אפשר למנוע תקלות במהלך יום הפלגה.
  • להצטייד במי שתיה
  1. דגשים בזמן הפלגה:
  • יש לשבת אך ורק במושבים במיועדים לישיבה.
  • חל איסור מוחלט לשבת על מכסה המנוע או על הפלטפורמה האחורית בזמן הפלגה (איסור הרשום גם ברישיון השייט של הסירות), ישיבה כזו מסוכנת גם בזמן הפלגה איטית! (גם מבחינת שאיפת גזי פלטה מהמנוע).
  • ילדים קטנים – מומלץ שילבשו חגורות הצלה בכל זמן ההפלגה.
  • מומלץ לדומם מנוע בזמן שמפליגים עולים/יורדים למים וכן בכל זמן שאנשים נמצאים במים בקרבת הסירה.
  • חשוב להשאיר מבוגר אחראי בסירה שיוכל לתפעל אותה במקרה חירום, גם בזמן עגינה.
  • כאשר עולים מהמים חזרה לסירה, חשוב לוודא שכל המפליגים בסירה לפני שמניעים וממשיכים בהפלגה.
  • בכניסה למים, מומלץ תמיד להכנס עם חגורות הצלה וכן לא להתרחק מהסירה, במיוחד בזמן עליית רוח.
  • לא להפריז בשתיית אלכוהול – אין חוק האוסר שתיית אלכוהול בזמן הפלגה, עם זאת, על המשיט תמיד להיות בשליטה על כלי השייט!
  • חשוב להיות ערניים למשטר הרוחות בכנרת וכאשר מתחילה רוח להמצא באזור החוף (שם אפשר יהיה לעלות לעגלה במידת הצורך).
  • מומלץ לשבת בסירה בצורה מאוזנת. הפלגה לא מאוזנת גם מסוכנת וגם פוגעת בביצועי הסירה.
  • יש לדאוג למספיק מתח מצברים בזמן עמידה ממושכת (לידיעתכם, הצרכן הגדול ביותר בסירה היא מערכת השמע).
  • שימו לב! מצפון למושבה כנרת, ישנו שרטון שאינו נראה לעין, מומלץ לא להתקרב לאזור.
  • שימו לב! הכנרת רדודה בחלק הדרומי ("האי") ולכן יש להזהר גם שם מעליה על שרטון בלתי נראה.
  1. דגשים לספורט ימי:
  • תמיד מומלץ לגשת לאדם במים עם דופן ימין, כך יש ראות מיטבית.
  • להשתדל לא להתקרב לסירות אחרות בזמן פעילות ימית כדי למנוע סכנה של פגיעה בעוסקים בספורט ימי (בסירה שלנו או בסירות אחרות).
  • חובה ללבוש חגורות הצלה בכל פעילות ספורט ימי.
  • להזכירכם – חל איסור על גרירת יותר מגולש אחד בו זמנית.

שיהיה לכולנו חופשת קיץ מהנה, כיפית ובטוחה!!!