fbpx
  • יאכטות מפוארות

    אין כמו יאכטות מפנקות שאפשר לצאת איתן לים הפתוח או אפילו לערוך בהן אירוע או מסיבה כיפית לכל החברים או לבני המשפחה. תחום כלי השיט בארץ הפך בשנים האחרונות למשגשג ויותר ויותר ישראלים בוחרים להשקיע את מיטב כספן ברכישת או השכרת יאכטות מפוארות. למה משמשות יאכטות פאר ואיך בוחרים את היאכטה המתאימה? על כך ועוד, במאמר הבא.

    למה הן משמשות

    ישנם סוגים שונים של יאכטות מפוארות. ישנן יאכטות גדולות מאד, המתאימות למספר רב מאד של נוסעים וישנן יאכטות פאר קטנות, המתאימות למספר מצומצם יותר של שטים. כך או כך, מדובר בכלי שייט מפנק מאד, כזה שמציע חוויה מסוג אחר ומאפשר לשטים בו ליהנות הן מהים והן מהמתקנים הרבים שבו. יאכטות אלו יכולות לספק מענה לצרכים שונים. הן יכולות להתאים למי שרוצה להפליג עם החברים הקרובים או עם בני המשפחה שלו ליעדים קרובים או רחוקים ועל הדרך גם ליהנות מפתרונות לינה ושהייה ברמה גבוהה. באופן זה חוסכים את הזמנת מקום הלינה ואפשר ללון ביאכטה גם בזמן ההפלגה עצמה ולעצור בכל מקום שרוצים. אפשרות אחרת היא להשתמש ביאכטה כמרחב לערוך בוא אירוע פרטי. במקום לחגוג את מסיבת יום ההולדת בבית או במסעדה, אפשר לערוך אותה ביאכטה מפוארת יחד עם האנשים הקרובים.

    כיצד מוצאים את היאכטה המתאימה

    מכיוון שהאפשרויות הן רבות ומגוונות וישנן לא מעט יאכטות מפוארות, המוצעות כיום, הבחירה עשויה להיות לא פשוטה. ובכל זאת, אם מקפידים לבחון כמה נקודות חשובות ועושים זאת גם בעזרתם של המומחים בתחום אפשר לאתר את היאכטה המושלמת, זו שתספק את המענה המתאים לצרכים הקיימים. אחת הנקודות החשובות שיש לבחון, ובשלב הראשוני של חיפוש היאכטה, היא מספר המפליגים: כמה אנשים צפויה להשיט היאכטה, כמה אנשים צפויים לשוט בה בין אם באופן קבוע ובין אם בתדירות נמוכה. מספר המפליגים ביאכטה משפיע על גודלה וכדאי להתייחס לפרמטר זה כדי לוודא שבוחרים יאכטות פאר בגודל המתאים (לא צפופות וקטנות מדי, או לא גדולות מדי במידה ומדובר במספר מצומצם מאד של מפליגים).
    נקודה נוספת היא גם סוג היאכטה. האם מדובר ביאכטה מפרשית, יאכטה מסוג קטמרן, יאכטה מנועית וכדומה. סוג היאכטה משפיע על היעד שאליו מעוניינים להגיע וגם על המרחק שאותו מתכננים לעשות. האם מעוניינים להשיט את היאכטה למרחקים ארוכים או אולי בכנרת? האם רוצים לנצל אותה כדי לצאת לטיול לאורך חופי הים או שמא לנצל את ההזדמנות כדי לצאת לטיול ביוון כשנהנים מכל הפינוקים שמציע היאכטה?  וכמובן, כדאי גם לבדוק את הציוד והאלמנטים השונים שכוללת היאכטה. האם יש בה ציוד צלילה למשל, ציוד דייג, האם יש בה ציוד בטיחות שחשוב שיהיה בה לאורך השייט עצמו וגם ציוד לבישול, מערכת מוסיקה ואפילו רדיו טייפ. אלה, יכולים להפוך את ההפלגה עצמה למהנה הרבה יותר ולהיות בשימושם של המפליגים בה.

    Enregistrer

    Enregistrer

    Enregistrer

    Enregistrer

    Enregistrer

    Enregistrer