fbpx
  • בדרך לרכישת יאכטה – סירת מנוע או סירת מפרש?

    על ידי 25 ביוני 2019חדשות ואירועים

    יאכטה היא הרבה יותר מעוד סמל סטטוס, רכישת יאכטה יכולה לשדרג לכם משמעותית את איכות החיים. תוכלו לצאת להפלגות לבד, עם בן/בת הזוג, עם חברים או עם המשפחה, תוכלו אפילו להפליג עד למדינות אחרות, או סתם לנוח מדי פעם על סיפון היאכטה בנמל העגינה ולהרגיש שאתם חיים את החיים הטובים.

    בין אם אתם מחפשים יאכטה למכירה יד שניה, או יאכטה חדשה מהניילונים, לפני שאתם מבצעים את הרכישה חשוב שתחליטו אם אתם מעדיפים סירות ספורט, סירות מנוע או סירות מפרש.

    ההבדלים ביניהן משמעותיים, ולכל אחד יתאים משהו אחר לפי צרכיו האישיים.

    אז מה יותר מתאים לכם? בואו נבין קודם מה מאפיין את כל אחד מסוגי היאכטות:

    סירת מנוע

    סירות המנוע מהירות במיוחד, ובהתאם גם צורכות הרבה דלק. בנוסף, הן מאוד מרווחות ומאפשרות כמות נוסעים רבה יותר על גבי הסיפון, ובשל כך פופולריות במיוחד בקרב משפחות וקבוצות גדולות. לרוב סירות המנוע יותר יקרות, אבל לא בהכרח, הכל תלוי בדגם.

    החיסרון העיקרי הוא כאמור בצריכת הדלק, חשוב תמיד לקחת בחשבון את נושא הדלק, כי אם הוא יסתיים באמצע ההפלגה – אתם בבעיה גדולה. אם אתם מתכננים לרכוש יאכטה כדי להפליג למרחקים גדולים, כנראה שסירת מנוע פחות תתאים לכם. לעומת זאת, אם אתם חולמים למשל על לצאת מדי פעם להפלגות נופש עם כל המשפחה בקפריסין – זו היאכטה עבורכם.

    סירת מפרש

    סירות המפרש הינן איטיות יותר, אמנם יש בהן מנוע עזר אך הוא חלש מאוד בהשוואה לזה שבסירות המנוע. הן מציעות את אותה יוקרה כמו סירות המנוע, אבל מומלצות בעיקר למי שמעדיף לתפעל יאכטה עם מפרש, או להשתתף בתחרויות שיט של יאכטות.

    היתרון המשמעותי הוא שאפשר להפליג בסירה למרחקים גם אם נגמר הדלק, כך שאם אתם חולמים עוד מילדות להקיף את העולם בסירה – זוהי היאכטה עבורכם.

    מעבר לכך יש עוד מגוון תתי סוגים עבור כל סוג יאכטה, ובהתאם יש מערך שיקולים שלם לחשוב עליו, כך שבכל מקרה כדאי להתייעץ עם מומחים לנושא לפני ששולפים את כרטיס האשראי. מה שלא תחליטו, אין ספק שאתם תיהנו מאוד מהפינוק החדש בחייכם.